ФЕСТИВАЛЕН КАЛЕНДАР
КЛУБ "СФФ ЗА УЧАЩИ"
КЛУБ "СФФ за ПЕНСИОНЕРИ"
Jameson Short Film Award
Акредитиран от

АКТ НА УБИЙСТВО / THE ACT OF KILLING

Дания-Норвегия-Великобритания-Финландия, 2013, 159 мин
документален , цветен
alt
alt alt alt alt alt alt alt

Оценете филма: Гласувай

Оператори - Карлос Мариано Аранго де Монтис, Ларс Шкрее
С участието на - Ануар Конго, Херман Кото, Сямсул Арифин, Ибрахим Синик, Сафит Пардеде, Юсуф Кала, Ади Зулкадри
Продуценти - Ан Кьонке, Сине Бирге Сьоренсен, Йорам тен Бринк

Продукция - Final Cut for Real

Награди и номинации

Оскар’14 – Номинация за най-добър документален филм БАФТА’14 – Номинация за най-добър неанглоезичен филм и най-добър документален филм Азиа Пасифик’13 – Най-добър документален филм Берлин’13 – Награда на Екуменическото жури Европейски филмови награди’13 – Най-добър документален филм Независим дух’14 – Номинация за най-добър документален филм


Режисьорът Джошуа Опенхаймър заминава за Индонезия в опит да намери оцелели жертви на Отрядите на смъртта от 60-те години, които са готови да говорят пред камера. Страхът спира много от тях, но има и такива, които нямат нищо против да разкажат историите си от онова време: бившите лидери на Отрядите на смъртта. Ануар Конго и други паравоенни гангстери избиват над един милион предполагаеми комунисти и въпреки това се смятат за герои. Като фенове на холивудските филми тези непокаяли се убийци не само си припомнят миналото, но и участват във възстановки на престъпленията, които включват похвати от жанра „noir”, сложни музикални епизоди и героични каубои. Крайният резултат е стряскащо оригинален документален филм, трескава халюцинация и обезпокояващо пътешествие в шокиращата баналност на злото. Докато Ануар си припомня действията си пред камерата, постепенно започват изненадващи промени. Проличава тежестта на историята и фасадата на геноцида като „патриотична борба” започва да се разпада.

След като са изгледали предварителен вариант на филма, режисьорите Еръл Морис и Вернер Херцог се наемат да помогнат за завършването му. Херцог споделя: „Не съм гледал толкова силен, сюрреалистичен и страховит филм от поне едно десетилетие... Безпрецедентно явление в историята на киното.”


Джошуа Опенхаймър

Роден през 1974 г. в Тексас, САЩ. В продължение на повече от десетилетие той работи с милиции, отряди на смъртта и техните жертви, изследвайки връзката между политическото насилие и общественото въображение. Завършил е Харвард и художествения колеж „Сейнт Мартинс” към Лондонския университет по изкуствата. Сред филмите му са многократно награждаваните The Globalization Tapes (2003, режисиран съвместно с Кристин Кин), The Entire History Of The Louisiana Purchase (1998), These Places We’ve Learned To Call Home (1996), както и многобройни късометражни киноистории. Опенхаймър е член на проекта „Геноцид и жанр” на Британския изследователски съвет за изкуства и хуманитарни науки и е публикувал много материали по темата.

ФИЛМОГРАФИЯ

1998 The Entire History of the Louisiana Purchase
2001 Land of Enchantment – къс. (сърежисьор)
2003 The Globalisation Tapes – видео док. (сърежисьор)
2007 Show of Force – къс.
2012 Акт на убийство (The Act of Killing) – док. 

Програма


20.03.2014

Дом на киното - 15.00часа ;

11.03.2014

Euro Cinema - 20.30часа;

Добави коментар в Facebook


НОВИНИ
СФФУ@25.01.16, 00:01: "Рапсодия в бяло" - филм за театъра или театър за филма?
СФФУ@20.01.16, 11:01: Лицата на София Филм Фест за учащи - Бранимир Миладинов
СФФУ@14.01.16, 14:01: Най-доброто от българското и европейско кино само за учащи
Дом на киното@04.01.16, 00:01: Sofia MENAR стартира на 14-ти януари в Дома на киното
СФФУ@20.12.15, 16:12: Лицата на София Филм Фест за учащи - Амина Бадер
Дом на киното@07.12.15, 00:12: Филмови дни ЛУКС 2015 в Дома на киното
СФФУ@08.11.15, 17:11: 9 ноември - Международен ден за борба с расизма, фашизма, антисемитизма и ксенофобията
СФФУ@02.11.15, 17:11: „Урок“ за всички
СФФУ@01.11.15, 13:11: Били ли сте в Дивия запад?
Дом на киното@27.10.15, 17:10: Ивайло Христов представя БЪЛГАРСКИТЕ ФИЛМИ СЛЕД 2002 г.

 
 
   
   
Отказване от отговорност: Цялата отговорност е на авторите и Европейската аудио-визуална и изпълнителна агенция и Комисията на европейските общности не носят отговорност за каквато и да е употреба на включената в това издание информация.